طهوریان عسگری: مجموعه شهرداری از کمک‌های جهادی حمایت می‌کند برآورد خسارت ۱۰۰ میلیاردتومانی سیلاب در کلات نادری (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس پلیس راهور خراسان رضوی: بیشتر محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی باز هستند + فیلم آخرین وضعیت سیل در نیشابور از زبان فرماندار (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) خسارت لوازم خانگی و ساختمان‌های تخریب‌شده سیل مشهد پرداخت خواهد شد روایت اهالی سپاه۶۹ منطقه سیدی مشهد از سیلی که زندگی‌شان را با خود برد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس استقرار و کمک‌رسانی تیم ویژه مقابله با بلایای طبیعی ارتش در مناطق سیلابی مشهد پاکسازی فضای سبز شهری بعد از سیلاب روز گذشته مشهد تردد در مسیر روستا‌های گردشگری طرقبه شاندیز ممنوع شد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس دهی در پایانه مسافربری مشهد طبق روال عادی انجام می‌شود (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاور شهردار مشهد: آفت بزرگ برای نیرو‌های روابط عمومی و رسانه‌ای این است که به نیروی اداری تبدیل شوند سخنگوی سپاه پاسداران: ما در حوزه رسانه‌ای نتوانستیم مجاهدت کسانی را که مدیریت می‌کنند به اطلاع مردم برسانیم حاجی‌بگلو: اگر قصوری در سیل مشهد رخ داده باشد، حتما به مرجع قضائی معرفی می‌شود ۱۶ محور مواصلاتی خراسان‌رضوی مسدود است (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) امدادرسانی هلال‌احمر به ۴۸۶ تن و ادامه عملیات امدادی در مناطق سیل‌زده مشهد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایداری شبکه سراسری گاز خراسان‌رضوی پس از وقوع سیل در مشهد میدان انقلاب مشهد به صورت کامل بازگشایی شد | در صورت بارندگی شدید، زیرگذر‌ها مسدود می‌شود (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم وزیر کشور با حضور در مناطق سیل‌زده مشهد: نوسازی و بازسازی بافت فرسوده منطقه سیدی در دستور کار دولت است+ فیلم
سرخط خبرها

گله  از به رسمیت نشناختن زبان اشاره ناشنوایان

  • کد خبر: ۶۰۷۳
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۸
گله  از به رسمیت نشناختن زبان اشاره ناشنوایان

رئیس هیئت مدیره کانون ناشنوایان خراسان رضوی روز گذشته به مناسبت روز جهانی ناشنوایان میهمان صحن علنی شورای شهر مشهد بود. معصومه ترابی مقدم در این جلسه از به رسمیت نشناختن زبان اشاره از سوی مسئولان و اداره ها، نبود زیرنویس فارسی یا مترجم زبان اشاره برای برنامه های پخش شده و نیز نصب نشدن بنر روز ناشنوایان در شهر به منظور توجه آحاد جامعه گله کرد و خواستار آن شد که مسئولان با گوشی شنوا درصدد رفع این مشکلات باشند.
او در ابتدا ضمن قدردانی از زحمات «جبار باغچه بان» در حوزه آموزش ناشنوایان گفت: مرحوم باغچه بان به صورت شبانه روزی خدمات بسیاری برای کودکان ناشنوا انجام داد و توانست در حوزه آموزش این کودکان و زبان اشاره، قدم های بزرگ و مؤثری بردارد.
رئیس هیئت مدیره کانون ناشنوایان خراسان رضوی در ادامه با نقد عملکرد دستگاه های اجرایی و مسئولان، بیان کرد: این حق همه ناشنوایان است که زبان اشاره شان را به رسمیت بشناسیم. چندین سال برای آموزش زبان اشاره به اداره ها فریاد زدیم. با این وجود باید اشاره کنم که اداره های ما برای آموزش و استفاده از این زبان کم حوصله هستند. این در شرایطی است که آموزش زبان اشاره کار سختی نیست. ما برای آموزش زبان اشاره به دستگاه ها و کارکنان اعلام آمادگی می کنیم.
نقد دیگری که رئیس هیئت مدیره کانون ناشنوایان خراسان رضوی در جلسه علنی شورای شهر مشهد به آن اشاره کرد، گله از صداوسیما بود و افزود: یکی از مشکلات اصلی ناشنوایان این است که نمی توانند از تمام برنامه های تلویزیون استفاده کنند. متأسفانه صداوسیما در پخش برنامه های خود از زیرنویس یا مترجم زبان اشاره استفاده نمی کند و همین باعث می شود ناشنوایان فقط تصویر را ببیند و جزئیات را از خانواده شان بپرسند. در این رابطه نیز خانواده ها گاهی با بی حوصلگی فقط چند نکته را می گویند و ممکن است اصل اتفاقی که از تلویزیون پخش شده را به ناشنوا منتقل نکنند.ترابی مقدم افزود: بارها این موضوع را به مسئولان صداوسیما تذکر داده ایم و حتی طوماری از سوی ناشنوایان کشور در این زمینه امضا شد، اما نتیجه ای نگرفتیم. به گفته ترابی مقدم اکنون کانون ناشنوایان استان بیش از 4هزار عضو ناشنوا، نیمه شنوا و کم شنوا دارد. جدا از آن فرزندان این خانواده ها که دارای شنوایی هستند می توانند به عنوان مترجم برای همه افراد و دستگاه ها استفاده شوند.او در ادامه به حضور کانون ناشنوایان استان در جلسات شورای شهر مشهد در دوره های پیشین نیز اشاره کرد و ادامه داد: به رغم حضور ما در این جلسات، پاسخ مثبتی نگرفتیم. امیدواریم در شورای شهر این دوره قدم های اجرایی برای ناشنوایان برداشته شود. اکنون ناشنوایان برای خرید و استفاده از من کارت نیز مشکل دارند. درباره من کارت نیز از سوی بهزیستی تاکنون نامه نگاری کرده ایم، اما به نتیجه نرسیده ایم.رئیس هیئت مدیره کانون ناشنوایان خراسان رضوی ادامه داد: روز جهانی ناشنوایان را در حالی پشت سر گذاشتیم که هیچ گونه اطلاع رسانی در این باره و در قالب نصب بنر و پوستر در شهر انجام نشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->